Show current games as live - not working and change bg-color

Moderator: And_One

fcbfan
Newbie
Joomleague version: 2.0.x

Show current games as live - not working and change bg-color

Postby fcbfan » Mon Jul 08, 2013 11:56 am

Hi,

first of all, JL 2.0 runs for our site almost perfectly, but with the "Next match module" there is a problem. I think it is more a problem in terms of settings.

As you know, the module offers to mark games, which are currently running, as "live". Unfortunately, it doesn´t work for us. When the game kicks off, this game immediately disappears and the module shows only the next match in the future. But i want to show the current games result and mark it as long the game is running as "Live". So visitors of our site see the current result in that game. I hope you understand what i mean.

So, do i have to change something in the project settings to get this working or is it a bug? How does the module knows that the current game is live. Do i have to mark it in the back end?

I hope you can help me, it would be great if this works.

Then i want know if and how can i change this light-grey background (seen in the attachment). I didn´t find it in the CSS-data of the Module.

Our site/JL specs:

Sportaholix.de
Joomla 2.5.11
JoomLeague v2.0.83.993226b
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

jaybe
Donator
Donator

Re: Show current games as live - not working and change bg-c

Postby jaybe » Mon Jul 08, 2013 12:21 pm

the grey background is set with the class "sectiontableentry1". you can find the class settings in the file "com_content.css" in your template folder. you can use "firebug" to find this out ;)
Joomla: 2.5.11
Joomleague: v2.63.119.1608952
Website: http://www.svweiterstadt2.de

fcbfan
Newbie

Postby fcbfan » Sat Jul 13, 2013 8:05 pm

jaybe wrote:the grey background is set with the class "sectiontableentry1". you can find the class settings in the file "com_content.css" in your template folder. you can use "firebug" to find this out ;)

Sorry, jetzt erst Zeit gehabt zu antworten. Ich antworte mal in Deutsch, nachdem ich sehe dass du BVB Fan bist ;). Habs mir gedacht, dass es im Template eingestellt wird. Ja, Firebug kenn ich. Hätte ich auch drauf kommen können :) . Naja, jetzt weiß ich Bescheid und danke vielmals für deine Hilfe.

Bezgl. des Verschwindens der Spiele, hab ich jetzt selber rausgefunden an was es lag. Ich hatte "Sollen anstehende Spiele zuerst angezeigt werden?" auf "Ja" eingestellt gehabt :bash: . Dann war klar, dass er die Spiele nicht anzeigt, da ich auch eine sehr kleine Zahl der insgesamt anzuzeigenden Spiele eingestellt hatte. Jetzt läufst :).

Nur die Anzeige dass das Spiel gerade "LIVE" ist , funktioniert leider nicht. Er markiert es nur als "Vergangene Spiele". Weiß einer wie man das hinbekommt?

In English:

I "solved" the disappearing of past games. In the module settings it was set that upcoming matches will be shown first. So i changed it and it worked.

Unfortunately one of my "problems" is still there. The module still doesn´t mark the current game as "Live". As the game begins it is sorted under "past games". I checked the front-end settings of the results of my project and it is set that LIve-Games will be marked as "LIVE". In the front-end view of the results it is working, but not in this Module. It only shows it either as "upcoming Matches", if it is in the future, or as "past matches", even if the match is currently running.

I hope you can help me with this.

Greetings from Munich!

jaybe
Donator
Donator

Postby jaybe » Sun Jul 14, 2013 11:06 am

ja deutsch ist gut :)
btw: schöne seite ! design gefällt mir super. der aktualiserungsaufwand ist schon ziemlich hoch oder ?
Joomla: 2.5.11
Joomleague: v2.63.119.1608952
Website: http://www.svweiterstadt2.de

fcbfan
Newbie

Postby fcbfan » Wed Jul 17, 2013 10:52 am

jaybe wrote:ja deutsch ist gut :)
btw: schöne seite ! design gefällt mir super. der aktualiserungsaufwand ist schon ziemlich hoch oder ?

Danke :) . Auch wenn ich zugeben muss, dass ich das Template natürlich nicht selber gemacht habe, sondern lediglich modifiziert habe. Der Rest (Logo usw.) hab aber ich gemacht. Wir wurden leider vor 4 Wochen gehackt und unser Hoster hat uns dann verboten Joomla 1.5 weiter zu verwenden, deswegen mussten wir zwangsweise J2.5 benutzen. Läuft aber super und JL 2.5 merkt man, bis auf ein paar kleine Bugs, nicht an dass es noch Beta ist. Zumindest für unsere Zwecke.

Die Seite ist auch mehr so eine Art Hobby. Wir sind drei Freunde und einer davon ist ein extremer Statistik-Fan bei dem der neueste kicker-Almanach Pflichtlektüre ist ;) . Er macht auch hauptsächlich die Artikel, weil er das auch seit kurzem beruflich macht und daher unsere Seite als Übung nutzt. Ich bin zwar auch Fußi-Fan, aber mehr fürs Technische zuständig und kümmere mich ums Aussehen und die Bedienung der Seite und halte sie am laufen.

Ja, das einpflegen von den Daten ist schon etwas mühsam, aber wir haben zum Glück nur in der 1. und 2. Bundesliga auch mit Kadern & Ereignissen. Bei den restlichen Ligen/Turnieren machen wir nur die Ergebnisse und die Tabelle. Ist halt auch der Spaß an der Website rumzubasteln :) .

Return to “matches”