Fehler im seitlichen Tabellenmodul

Status: finished.
This is a bugfix release with a limited set of new features.

Moderator: And_One

MacOil
Newbie

Fehler im seitlichen Tabellenmodul

Postby MacOil » Tue Dec 20, 2011 1:21 pm

Hallo zusammen,

leider ist mein 30 Jahre altes Schul-Englisch etwas eingerostet, deshalb hoffe Ich aber trotzdem das mir hier jemand helfen kann.

Ich habe vor 4 Wochen angefangen mich in Joomla und Joomleague einzuarbeiten und habe für unseren Fussballverein
nun eine Homepage entwickelt.....http://www.sv-loeffelstelzen.de/fussball/index.php.

Leider habe Ich in HTML und CSS keinerlei Kenntnisse und finde im Internet auch keine Lösung für mein folgendes Problem.

Am linken Rand wird mir das Tabellenmodul nicht richtig angezeigt. Die Punkt und Tore der Tabelle ragen in den Contentbereich
rein und sind deshalb auch nicht sichtbar. Irgendein Fehler in der Formatierung der Modulansicht (MOD RANKING COL RANK + OD RANKING COL TEAM)
verurschen wohl, das die Formatierung sich verschiebt.
Ich hab zwar auch schon mal versucht im Quelltext was zu entschlüsseln, doch leider ist das HTML und CSS wie eine Fremdsprache für mich :confused:

Vieleicht hat ja einer der hier anwesenden Spezialisten ein Lösung für mein Problem.

Die Homepage ist mit der Joomla Version V1.5.25 und der Joomleague V1.5.3.4fd7859 aufgebaut. Das Template hab Ich mir mit Artisteer zusammengebaut.

MFG

MacOil

P.S.: Hab mal vorsichtshalber mein Anliegen mit Google übersetzt und mit eingefügt

Hi all,

unfortunately my 30 year old English school a little rusty, so I hope nevertheless that someone can help me here.

I started 4 weeks to familiarize myself with Joomla and Joomleague and have for our football club
now developed a website .....http://www.sv-loeffelstelzen.de/fussball/index.php.

Unfortunately I have no knowledge of HTML and CSS on the Internet and find no solution to my problem as follows.

At the left edge of the table my module will not display correctly. The gates of the table and point rise in the content area
pure and are therefore not visible. Any error in the formatting of the module view (COL RANK RANKING MOD + OD TEAM RANKING COL)
verurschen well, the formatting is shifting.
I've even ever tried to decipher what in the code, but unfortunately the HTML and CSS as a foreign language for me.

Maybe even have one of the experts present here a solution to my problem.

The home is built with the Joomla version V1.5.25 and Joomleague V1.5.3.4fd7859. The template I built myself together with Artisteer.

MFG

MacOil

timoline
Joomleague Core Developer, Donator
Joomleague Core Developer, Donator

Re: Fehler im seitlichen Tabellenmodul

Postby timoline » Tue Dec 20, 2011 2:39 pm

and if you rename / translate:
COL RANK RANKING MOD + OD TEAM RANKING COL?

to
# and team
Joomla 1.5.x
Joomleague 1.5.....latest git version

MacOil
Newbie

Re: Fehler im seitlichen Tabellenmodul

Postby MacOil » Tue Dec 20, 2011 8:05 pm

timoline ... you are my hero.

Did the forest for the trees not seen.
Have in the "index.php" these words are exchanged and now it works.

Thank you.

Return to “1.5.3-karina (Beta 3)”